Gyakorlás, eredmények és türelem kell a hazai eSportnak
2014. június 30. írta: Hodini

Gyakorlás, eredmények és türelem kell a hazai eSportnak

League of Legends csapatot alakít a Team ROCK

A napokban került ki a Team ROCK Facebook oldalára, hogy saját League of Legends csapatot alapítanak. A csapat gerincét három, Magyarországon tanuló koreai játékos, Lee, Woo és Kwon adják, mindhárman Diamond 1/Challenger szinten vannak Easten ÉS Westen is. Az alakuló csapatról, valamint a hazai lehetőségekről kérdeztük a ROCK vezetőjét, Szalai "Reaper" Ádámot.

A Lolfoglalás után tetted közzé Facebook-on, hogy hivatalos LoL csapatot indít a Team ROCK. Mi győzött meg végleg, hogy a League of Legends felé fordulj?

Régóta foglalkozok a témával, többször is körbe néztem már a magyar scene-ben, de nem találtam olyan csapatot, akik meghatározóak tudnának lenni itthon, nem volt kellő összetartás senkinél sem. Valamint volt egy saját fogadalmam, amihez tartottam magam.

Mit kell tudni az alakuló csapatról? Kik a fix tagok eddig?  

Ez kapcsolódik a fogadalmamhoz, miszerint én kijelentettem, hogy „ ... csak akkor lesz LOL csapatom, hogy ha azok koreai magyarok lesznek” – ezzel könnyítettem a lelkemen, hiszen nem igazán akartam erre a területre, nem értek hozzá, én az FPS-sek, szimulátorok és sportjátékok világában vagyok otthon, a MOBA/RTS mélységes bugyrairól kb. semmit sem tudok. Aztán egyik nap belépett mellém a liftben Lee, és ott kaptam az a bizonyos „Jelet” , hogy itt az ideje figyelnem a LOL-ra. A fix tagok Lee, Woo, Kwon (Koreából) és Niubi (itthonról). Igazából, annyit kell tudni, hogy nekik a vérükben van a MOBA/RTS játék high skill, Niubit pedig a legügyesebb magyar játékosok közé sorolja a scene, én pedig lecsaptam rá, szintén a véletlennek köszönhetően.

rock_lol.jpg

Nem furcsa, hogy egy magyar csapat koreai játékosokkal indul majd versenyeken? A koreai játékosok megfelelnek a hazai versenyszabályoknak?

Csak annyira furcsa, mint ahogy az összes többi nagy külföldi csapatnál ez furcsa lehet. Ott is több nemzetiség legjobbjaiból próbálják a nyerő ötösöket kiállítani, én csak kihasználtam a lehetőséget. És igen, teljes mértékben megfelelnek a RIOT által felállított szabályzatnak.

Két népszerű pozícióra (top, mid) kerestek még játékost, de említetted, hogy vannak már jelentkezők. Lehet róluk tudni valamit?

MID-re Niubi már fixálva van, jelenleg TOP laner-t keresünk még, ami azért nem lesz egyszerű, rengeteg jelentkezést kaptunk, sok munka lesz még kideríteni ki illik/fér bele az első ötösünkbe.

Úgy tudom, neked a BF a szakterületed. Ettől függetlenül te fogod coacholni a csapatot? Hol fognak a srácok edzeni?

Nem, nem én fogom őket terelgetni, se időm, se tudásom nincs hozzá. Szerencsére vannak rá embereim, és Niubi is nagyon nagy segítség lesz ezen a téren. Lesz egy kijelölt managerük, aki majd felügyeli reportolja a történések felém, de alapvetően saját maguknak fognak játszani! :)

Mik a céljaid a csapattal? Következő Lolfoglalás döntő? Szeretnétek esetleg a jövőben nemzetközi szinten, akár az LCS-ben versenyezni?

Hát az első és legnehezebb feladat egy fix, összetartó ötös felállítása, és versenyeztetése online/offline. Az ESL szerencsére nemcsak BF-ben, hanem LOL-ban is remek lehetőséget biztosít erre, így lesz hol gyakorolni online. Offline versenyekre pedig csak az online mutatott teljesítmény tükrében fogunk majd nevezni, természetesen az itthoni nagyobb események szerepelnek a célok között.

A Team ROCK mögött komoly szponzorok állnak. Mi kell ahhoz ma Magyarországon, hogy egy gaming csapatra felfigyeljenek a szponzorok?

Igazából az itthon piac kicsi, így a támogatás is kicsi. A ROCK-nak elsősorban külföldi szponzorai vannak, amelyek jóesetben (ASUS, HyperX, Thermaltake) rendelkeznek itthoni irodákkal, melyekkel egyszerűbb a kapcsolattartás és a kommunikáció, de a külföldiekkel sincs semmi baj a mai világban, hiszen internet, telefon és jó angoltudással mindez a kintiekkel is jól tartható. Mi kell ehhez? Jó kapcsolatrendszer, jó eredmények, és megfelelő tervek, melyeik igazodnak a piachoz és a kitűzött tervekhez!

Te hogy látod a hazai eSport helyzetét? Mik a legnagyobb problémák itthon, és mi lenne a megoldás a helyzet javítására?

Én nekem mindig is hobbi marad itthon, mert nincs elég tőke, hogy nagyobb lehessen. Viszont a LoL támgatása és rajongótábora lenyűgözött. Óriási volt itthon is valami hasonlót átélni, mint amit kint évről évre láttunk Svédoszágban/Németországban a nagyobb versenyeinken. Ennek lehet jövője, sőt remélem, hogy van, épp ezért vágok én is bele. Én magam is próbálom a saját csatornaimon megmutatni a szponzoraimnak, hogy van lehetőség reklámozásra (lsd: PlayIT, Mondocon, Lolfoglalás) ami talán tud egy kis pénzt mozgatni ide, de ez nem lesz gyors, türelem kell. A javaslatom a játékosoknak szól – kitartás, semmi csalás, türelem és gyakorlás segítheti a célok elérésében a magyar eSportot.

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr146458349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása