Meccselemzés: LCS Negyeddöntő - Unicorns of Love vs. Gambit Gaming
2015. április 07. írta: sundii

Meccselemzés: LCS Negyeddöntő - Unicorns of Love vs. Gambit Gaming

uol_vs_gambit_lcsqu_1.jpg

Ez volt az az összecsapás az EU Playoffban, aminek a végkimenetelére csak nagyon kevesen mertek volna fogadni. Mindkét csapat oldalán voltak pro- és kontraérvek, mint például az UOL IEM szereplése BO5 rendszerben, de ott van a másik oldalon a Gambit tavaszi győzelmi szériája. Hodi tegnapi bejegyzésében belement már az esélyek latolgatásába, mellyel nagyrészt azonosulni is tudtam a mérkőzés előtt.

1. játék

Az első összecsapáson standard bannokat láthattunk, főlek a középső ösvényt és a dzsungelt támadták a csapatok. Az UOL bent hagyta Maokait első választásra bízva abban, hogy Cabochard az általa preferált carry topot hoz el Csacsinak hagyva a nagy fát. Nem így történt, a GMB topja hozta el a hőst. Mivel a francia srác főleg carry topokat játszik, ezért ahhoz hogy a hátán tudja hordozni a csapatot, az elején Diamondnak sokat kellett segítenie neki. A Reksai választás tökéletesen illett a képbe. A másik oldalon Csacsi Hecarimja Maokai kikapcsolására irányult, erre azonban egy a játék elején is erős jungle kellett volna, Kikis azonban Nautilust választotta. A logika a pick mögött egyébként a következő lehetett: ahhoz hogy Jinx és Kogmaw megfelelő sebzést be tudjon vinni a játék végén kellett egy megfelelően erős tank. Ebbe a stratégiába viszont Csacsi Hecarimja nem fért bele, mert mire a tank és a két carry elég erős lett volna, az ő hőse visszaesik.

Már a meccs elején kijött az UOL kompozíciójának hátránya, amire a GMB jól rá is játszott. Az első killre a 4. percig kellett várni, ekkor a vártnak megfelelően Diamond fent jelent meg megkezdte Cabochard segítését. Mivel a UOL botja és midje mélyen bent farmolt az ösvényük saját oldalán, így Kikisnek két lehetősége volt. Farmolni, és amilyen gyorsan csak lehet megszerezni a tárgyakat, amikre a játék közepétől szüksége van. A másik lehetőség Csacsi kisegítése volt, aki számíthatott Diamond további gankjeire. Ez utóbbi történt sajnos sikertelenül, ezzel a magyar srác gyakorlatilag behozhatatlan hátrányba került a meccs további részére már 10. percben.

A GMB innentől más ösvényekre is tudott fókuszálni a sárkány mellett. Idő kérdése volt, hogy mikor nyerik meg a meccset amennyiben nem követnek el nagy hibát, és Jinx vagy Kogmaw nem szerez killeket. Nem követtek, Kikis és Csacsi pedig túl gyenge volt ahhoz, hogy védje a lategame pickeket, így a meccset a 36. percben Diamondék higgadt játékkal be is fejezték.

GMB vs UOL - Game 1 | LCS EU Spring Playoffs - Quarterfinal

csacsicarry_1.jpg

2. játék

A második összecsapásra a Gambit nem változtatott semmit az összeállításán. Úgy gondolhatták, hogy Siont és Udyrt az előző meccsen választott Hecarim, Nautilus pároshoz hasonlóan le tudják kötni, ami persze nem így történt. Ahhoz azonban hogy megértsük Kikis Udyr pickjét, nézzük meg a GMB hősválasztásait. A csapat meglehetősen tankos, viszont nehezebben kezdeményez 5v5 harcokat. Urgot, Cho és Maokai kezdeményezőképessége is csak jóindulattal nevezhető jónak. Egyedül Reksai flankjei okozhatnak olyan szituációkat, mikor az unikornisok rosszul pozicionálnak és ebből a GMB előnyt kovácsolhat. Sebzés tekintetében a csapat összeállítása átlagos. Cho ultija és Urgot egy hosszabb meccsen már nem tudja biztosítani tankok ellen a kellő számú sebzést. Itt jön Udyr a képbe. Ahhoz, hogy Jinx és Ori az előbb említett duóhoz képest szignifikánsan több sebzést be tudjon vinni, kellenek hősök, akik védeni tudják őket. Morgana és Orianna pajzsa ugyan erős, de peel szempontjából a pár másodpercenként használható Udyr stun elengedhetetlen. Szegény macitól mindenki a kezdeményezést várta, holott pajzsának és sebességének köszönhetően remekül tudja védeni a carryket, ezzel csapattársai hatékonyságát javítva.

Az alaphangot Kikis a második perc végén egy lenti gankkel alapozta meg, amikor is P1noyt vonta ki csapatával a forgalomból ezzel máris hasznosabbá téve magát, mint az előző meccsen. Hozzá kell tenni Csacsi is sokkal jobban teljesített fent korai halála ellenére. A 15. perctől pedig elszabadul a pokol. Először egy másfél perces harc következik a lenti toronyért, melyben POE erősödik meg, majd Csacsi jelenik meg újra lent, ezzel Vardags is előnybe kerül. Az olvasás helyett inkább nézzétek (kb. a játék 22. percéig):

Pár lenti, fenti és sárkány harc után már annyira vezetnek az unikornisok, hogy innen már nem tudja feltartani őket a Gambit. Két ACE-el később a 32. percben be is fejezik a játékot, ezzel kiegyenlítve az összesített állást.

(A GMB ott bukta el a meccset, hogy early-mid gameben elfeedelte a lategame carryket ezzel pont azt a részt ugrottuk át a játékban, ahol a GMB erősebb lett volna. A 3 tárgyas Ori-Jinx kombóval még akkor sem tudtak mit kezdeni, mikor POE az ultijai jelentős részét elpazarolta)

GMB vs UOL - Game 2 | LCS EU Spring Playoffs - Quarterfinal

3. játék

A második összecsapást követően világossá vált, hogy a Gambitnek változtatnia kell valamin, mert az UOL kiismerte a játékukat. P1noy Hylissang skillshotjainak jelentős részét képtelen volt kikerülni az előzőekben, így Kalistát választotta ennek ellensúlyozására. Mellé Edward Namit hozta, ami nálam minimum a megkérdőjelezhető kategória, ugyanis egy nem kezdeményező hős nincs szinergiában Kalistával. A Unicorns az első és második játék hőseit keverte. Fentre meghagyták a tankos Siont, míg középre PoE újfent Kogmawt választotta, így ettől a felállástól megint a 30. perc után volt várható az áttörés.

A Gambit veszélyes lenti párosa miatt az UoL az ösvények felcserélése mellett döntött. Ez nem csak Jinx meccsben tartása miatt volt szükséges, de a jó formában lévő Hylissang így többet tudott segíteni Kikisnek és PoE-nek is.

A csapatok mentalitásától megszokott módon már az első percekben elindultak a gankek. Előbb Edward kényszerítette ki PoE flashét, majd ugyan ezt tette Hylissang Betsyvel. Az első killre egészen a 6. percig kellett várni, mikor Csacsi túl sok sebzést engedett az ellenfél csapatának, ezzel előnybe juttatva a Gambitet. Ezt követően visszaálltak a standard ösvények, ami az UoL ellen dolgozott. Mivel P1noy jelentős aranyat hozott el Csacsi meggyilkolásáért, így nagyságrendekkel jobb tárgyal tudtak visszaérkezni a lenti ösvényre. Középen és fent eközben egy-egy gyilkossághoz segítették csapattársaikat a junglerek.

És akkor jön a 14. perc legeleje. P1noy megint benyelte Morgana stunját, ezzel Vardagsot kettő killhez segítve. Látszott a dán srácon mennyire megviselik ezek a hibák, mely nagy kihatással volt már rá az előző mérkőzésen is. A Gambit továbbra is próbált nyomást gyakorlolni az UOL inkább később erős kompozíciójára, ezúttal a kék buff támadásával. Az unikornisok azonban számítottak erre, így PoE-t is visszahozva a meccsbe, valamint Jinxnek újabb killeket adva. A Gambit inkább midgameben erős kompozícióját innentől teljesen elvesztette erejét, teljesen átvették a pálya irányítását az unikornisok.

Az összecsapás a 28. perc csatájával dőlt el. Diamond be tudott kerülni az élő pajzs (Kikis és Csacsi) mögé, de Power of Evil gyors kiiktatása nem bizonyult elegendőnek.  Vardags kellő mennyiségű sebzést bevitt haláláig, így a favágót és a medvét már nem tudta megállítani senki. A 39. percben bedőlt a Gambit nexusa, így a Unicorns of Love megfordította az összesített eredményt.

GMB vs UOL - Game 3 | LCS EU Spring Playoffs - Quarterfinal

4. játék

A hősválasztásra a Gambit kicsit összekapta magát, és az eddigi húzókaraktereket kivette a választási lehetőségek közül. Nem volt tehát Morgana, Udyr és Kogmaw, volt viszont Cassio, Nidalee, Thresh, Annie. Az UOL kék oldalon nem kockáztatott, Csacsiék Maokait választották, amire a Gambit egy Hecarim - Nidalee párossal válaszolt. A Gambit továbbra is inkább a játék elejére helyezte a hangsúlyt egy meglehetősen érdekes siege kompozícióval. Az unikornisok erre reagálva rengetek wavecleart és komfort hősöket hoztak az összecsapásra...

..és egy Shacot...

shaco_5.jpg

Most nézzük Shaco mért működött ezen a meccsen:

Először is terrorban tartotta az összes ösvényt. Fent Cabochard eleve flash nélkül vágott neki az összecsapásnak, így ő semmiképp nem támadhatta Csacsit a kelleténél jobban. Lent Jinx egyáltalán nem mobil ADC, míg Naminak pontosan el kell találnia valakit a meneküléshez a képességével. Ezreal ugyan ki tud ugrani egy váratlan gank elől, de csak egyszer. Kikis váratlan újabb megjelenése gondot okozhatna Betsynek. Diamond Nidaleeja ugyan jó egy az egy ellen, de Shaco eleve párbajokra lett kitalálva, így kockázatos volt összefutniuk az erdőben.

Bevallom őszintén a kezdetektől sok ganket, vagy hatalmas bukást vártam a Shaco választástól. Pont egyik sem jött be. Fent ugyan hozzásegítette Kikis Csacsit az első killhez a 6. percben, de utána inkább az erdőben törekedett az aranygyűjtésre, hogy a későbbiekben egyedül felbukkanva meglepetést tudjon okozni a pálya bármely részén. Lent Hylissang semmivel sem játszott rosszabbul Thressel mint Morganaval, így kezdettől fogva szorongatták a Gambit párosát. Ennek köszönhetik az első sárkányt is. Edwardnak haza kellett mennie egy rosszul sikerült csere után ezzel magára hagyva P1noyt. A dán srác megint rosszkor volt rossz helyen. Az ösvényén váratlanul megjelent Csacsi és Kikis is, ezzel biztosítva a sárkányt és a még nagyobb előnyt a lentieknek.

Habár a Gambit játszott toronylerombolásra tökéletesen alkalmas kompozícióval, ezt a játékot az UOL játszotta. A 10. perctől kezdve szép sorban dőltek le előbb a külső, majd a belső tornyok. A stratégia egyszerű volt. Shaco és Maokai mobilitásuknak köszönhetően lekötöttek egy-egy ösvényt, míg a többiek középen a Gambit próbálkozásait verték vissza sikeresen.

A Unicorns of Love innentől nem tudott hibázni, a harcokből mindig ők kerültek ki jobban. Amikor nem a több skalpot szerezték, akkor több tornyot is el tudtak hozni, ha nem éppen a sárkányt. A játék végéig a kép nem változott, így az UOL jutott be a jövő hétvégén megrendezésre kerülő elődöntőbe az SK ellen.

GMB vs UOL - Game 4 | LCS EU Spring Playoffs - Quarterfinal

uolwin.jpg

Konklúzió

A Unicorns of Love kapcsán mindenki Vizicsacsitól és Power of Eviltől várja a meghatározó játékot, de a csapat igazi egységét a játékosok közötti szinergia alkotja. Mikor a kiegészítőnek tartott emberek viszik előre a szekeret, mint jelen esetben Hylissang és Kikis, akkor mutatkozik meg egy csapat igazi erőssége. Ha ők képesek lesznek tartani jelenlegi formájukat, és a top valamint a midlaner is fel tud hozzájuk zárkózni, akkor az SK Gaming ellen nagyon érdekes meccs elé nézünk, immáron Madridban.

U: kösz Kikis a SoloQ Shacokért (vagy Shacokért?).

Képek forrása: lolesports.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr217347474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása