Bár a számok csak az USA-ra vonatkoznak, mégis megdöbbentő a különbség a három évvel ezelőtt és a mostani adatok között. Míg 2011-ben 8.809 eSport tornát regisztráltak, addig idénre a Battlefy eSport adatelemző cég 47.500 eSport versenyt jósol, ami több mint ötszörös növekedés három év alatt.
A versenyek száma természetesen megoszlik az egyes játékok között, de persze itt is a League of Legends vezet. A cég 2013-as adatai szerint az összes verseny több mint egynegyede LoL torna volt, ez látható az alábbi grafikonon is.
A dobogó 2. helyére a DOTA és a FIFA, a harmadikra a Pokémon állhatott fel tavaly. Becslések szerint, ha a League of Legends továbbra is ilyen népszerű marad (amire valljuk be, van esély), akkor idén már egymillió résztvevője lehet a belőle rendezett bajnokságoknak. Ez reálisnak tűnik annak fényében, hogy csak a Worlds döntőre kibéreltek egy 50.000 fős stadiont...
A Battlefy társalapítója, Jason Xu elmondta: "Azok az eSport játékok lesznek igazán népszerűek, aminek az alapjaihoz nem kell sok skill, viszont nagyon sokat kell vele játszani ahhoz, hogy valaki igazán profi legyen benne. A folyamatos apró változtatások pedig vonzzák azokat az embereket, akik szeretnek versenyeken játszani, hogy megmutassák, ők a legjobbak."
Hazai viszonylatban szerintetek melyik a top 3 játék?
Az én listám ez lenne:
- League of Legends
- CS:GO
- World of Tanks