Mondogames: 5/10 pont
2014. július 20. írta: Hodini

Mondogames: 5/10 pont

Tegnap lezajlott a nyári Mondocon egybekötve az eSport számára fontos Mondogames-szel. Szerencsére az elejétől a végéig ott tudtam lenni személyesen, végeredményében vegyes érzésekkel és tapasztalatokkal távoztam. Ahogy már lassan megszokhatjátok, igyekszem mindig objektíven leírni egy adott esemény vagy aktuális téma pozitívumait, negatívumait, most is ezt fogom tenni. És akkor lássuk, ezúttal a negatívokkal kezdem, volt pár dolog, amin lehetne javítani.

Ami nem tetszett:

Beléptetés: 2 db, 1 méter átmérőjű kapun próbáltak meg becsléseim szerint úgy 5000 embert betuszkolni és felkarszalagozni a 35 fokban, az érkezésemkor látott kb. 200 méteres sor eléggé ijesztő volt (én szerencsére sajtósként hamar bejutottam de akik végigállták a sort azoknak minden tiszteletem). A szervezőknek pedig fekete pont, ezt pörgősebben is ki lehetett volna találni. Több kapu, több beléptető ember, bármi.

Helyszín: M-E-G-G-Y-U-L-L-A-D-T-A-M! Nem hiszem el, hogy egy ekkora csarnoknak (Hungexpo, K) nem lehet értelmesen megoldani a szellőztetését. Egész nap teltház volt, alig lehetett levegőt kapni arról nem is beszélve, hogy nagyjából végig folyt rólam az izzadság. Elviselhetetlenül meleg volt, sokan már inkább feladták a programokat és kimentek a levegőre. Nagy-nagy hiba.

lol_wild_gyoztes.jpg

Programok: Ha már itt tartunk: A késést senki se tolerálja, bár a közönség meglepően csendes volt a nagyjából 2 órás csúszás ellenére is. Bár én inkább arra tippelnék, hogy ők se voltak tisztában a programmal. Mindesetre visszaütött a végén: a LoL döntő 2. meccsére kb. kiürült a csarnok, a harmadik meccsre pedig már félig el volt pakolva a helyszín, fél10-re lett vége a tervezett legkésőbb 7 óra helyett, és nagyjából 30-an maradtak megnézni egy ilyen presztízsértékű meccset. Garantált teltház lett volna, ha 5-7-ig van LoL, elképesztően jó volt mindhárom meccs (a WiLD nyert végül 2-1-re).

De a csúszás csak az egyik baj volt: számomra nem volt meggyőző az elrendezés sem. Az egyik sarokban ment a Just Dance, ami végig üvöltötte a zenét, helyenként behallatszott a színpadi közvetítésbe is, a másik sarokban mentek az elődöntők (SC2, LoL), kicsit sufni módon megoldva. Nem tudom, hogy a játékosok hogy voltak vele, de az, hogy a közönség ott lihegett a fülükben és nézték, ahogy játszanak - engem rohadtul irritált volna, a technikai problémákról nem is beszélve (feltehetően ebből adódott a csúszás, az egyik LoL elődöntő 10 percenként állt valami internethiba miatt).

Kommunikáció: Na ilyet nem éreztem. A csúszások nem voltak egyáltalán kommunikálva, a programok is csak hellyel-közzel, a szünetekben folyamatosan lehetett volna hypeolni a csarnok többi részén levő tevékenységeket. Csúnyábban is elsülhetett volna ez, ha a közönség kicsit bátrabb és elkezd hőbörögni - jogosan. Az arcok ott voltak, hogy felhúzzák a színvonalat (gondolok itt a játékok szakkommentátoraira), de mégse tették meg. Hiba. És akkor még nem beszéltünk a streamről.

lol_elodontok.jpg

Na de nézzünk azért pár pozitív dolgot is. Ami tetszett:

Just Dance: Én nem hittem volna, hogy ezt a táncolós cuccot, ami nem mellesleg már hivatalos eSport, ilyen sokan űzik itthon. Jó volt látni, hogy mennyien voltak ott akár táncosként, akár nézőként, ezt más eseményekre is lehetne vinni.

A versenyek: Jó volt látni, hogy ennyi játékban lehet már eSport versenyt rendezni, és hogy volt rá érdeklődés is. Bevallom, kicsit féltem a HearthStonetól, de hogy láttam, azt is nézték néhányan. SC2-nél már szurkolótáborok voltak, szóval ez tényleg jól sült el.

A tömeg: Ami jelzi, hogy van érdeklődés az eSport iránt Magyarországon.

Szóval ezúttal győztek a negatívumok, de ezek olyan, szervezésből adódó hibák, amikből ha tanulnak, a következő eseményre ki lehet javítani. Tehát íme a javaslataim:

  • Nagy nyári melegbe ne zárjunk be egy nem szellőztetett helyre több száz embert, helyszín kiválasztásánál erre is kell gondolni.
  • Ha csak egy színpad van és ennyi játék, akkor inkább csak a döntők menjenek ott, ne csináljunk sufniba elődöntőket a sarokban, mert nem túl igényes. Vagy legyen nagyszínpad és egy kisszínpad is, ahol utóbbin mennek az elődöntők. 
  • Forgatókönyv! Legyen egy pontosan leírt, mi, mettől, meddig, ki mondja, stb. részletes forgatókönyv, ez alapkövetelmény ilyen eseményeknél.
  • Legyen folyamatosan tájékoztatva a közönség, hogy éppen mi történik. Még ha csúszás van, akkor is.
  • Legyenek kitöltve az üresjáratok! Videókkal, interjúkkal, bármivel, de ameddig az átszerelés folyik, addig is legyen valami a színpadon!
  • Legyen pöccre tesztelve a technika, ne akkor, ott kelljen a kommentátoroknak hangosan gondolkodni, hogy most mire kell kattintani a full screenhez. Kicsit gagyi feelingje volt.

 

Nektek mi a véleményetek? Akik ott voltak: Ti hogy éreztétek magatokat, mik a meglátásaitok? Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg a Facebook-on is, hogy átfogó képet kapjunk a közönségtől!

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr286525465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása