LoLfoglalás: ilyen volt az élő show
2014. június 22. írta: Hodini

LoLfoglalás: ilyen volt az élő show

Kaptunk hideget, meleget, részletek a cikkben!

Szombaton megtörtént az, amire már másfél hónapja vártunk: a Lolfoglalás döntője és hozzá egy egész napos show. Másfél hét alatt elkelt mind a 2000 jegy, tehát a hangulat adott volt, helyszín a SYMA csarnok, szervező a Riot, ez egy szuper nap lesz. A program végén viszont volt bennem némi keserű szájíz, mindjárt írom is, hogy miért. Az eredményt most nem fogom nagyon részletezni, a döntő két meccse eszméletlenül jó volt (végül a Wasteland Heroes nyert 2-0-ra), a teljes eseményt vissza tudjátok nézni, érdemes legalább egyszer végigpörgetni.


Watch live video from RiotGamesHU on TwitchTV

Még az első posztjaim között valahol említettem, hogy a kommunikációs iparban dolgozom, így ebből, illetve rendezvényszervezői szempontból is rá tudtam nézni a Lolfoglalásra, remélem, hogy tudok majd néhány hasznos tanáccsal szolgálni. És akkor nézzük, de kezdem először a pozitívumokkal.

Pozitívumok:

A beléptetés elég gyorsan ment, kicsivel 11 után értem a helyszínre, nagyjából 10-15 percet álltam sorba, három kapun özönlöttek be az emberek két fázisba, először jegyellenőrzés, majd ajándékcsomag odaadás. Az ajándékcsomagra persze mindenki kíváncsi volt, így rögtön a bejáratnál volt egy kis tömörülés, de ettől függetlenül is gyorsan bent voltam.

Ajándékcsomag: valóban nagyobb értéke volt, mint a belépőnek, bár a közösséget már láttam/hallottam háborogni, hogy "mindenki ugyanazt a skint kapta?" Én inkább örülök, hogy kaptam, pláne a Teemo sapkának!

Nagyon örültem, hogy néhány szinkronhang vállalta, hogy eljön, ezúton is nagy-nagy gratula nekik a magyar kliensen végzett munkájukért, lassan csak megszokjuk, hogy nem Summonerek, hanem Idézők vagyunk :). Szerintem a közönség nagy része (köztük én is) itt érezte csak át igazán, hogy ez mekkora munka volt és hogy végül milyen jól sikerült. 

Cosplayerek: Többször kellett felvennem az államat a földről, pedig nem az első sorban ültem: nagyon odatették magukat a lányok (és az egy szem Lee Sin :)) brutálisan komoly cosplayeket hoztak össze, nálam a piros kontaktlencsés Jinx nyert, de hát ízlések és pofonok. Ők az eSport kultúra részei, helyük van minden ilyen rendezvényen, főleg, amíg ilyen komoly munkákat állítanak össze.

cosplay.jpg

Riot All Stars vs. Közönség: Újabb remek ötlet és jó volt a kivitelezés is, tényleg sikerült nagy neveket előhúzni a kalapból egy-egy meccsig, közönség szempontból abszolút élvezhető volt. Titokban reménykedtem, hogy a második meccsen valaki meghúzza Lux-ot, hogy hallhassuk Pierce-t üvölteni, hogy SEHOVA!, de enélkül is nagyon élvezetes volt mindkét mérkőzés.

Kommentátorok: Pierce és Arwyll kihozták magukból a legjobbat, nekem nagyon bejött, olyan volt, mint bármelyik LCS meccs, csak magyarul.

Na és akkor jöjjenek a kegyetlen negatívumok:

Helyszín: ahhoz képest, hogy 2000 ember volt a cél, maradt jó pár üres szék, de nem is ez a legnagyobb bajom, hanem, hogy aránytalan volt az egész. A SYMA csarnok óriási és olyan volt a hangulata, mintha egy hatalmas csarnok egy kis szeletébe odapakoltak volna egy színpadot meg pár széket. Nem volt meg a "teltház" feeling. Ha ennyi emberrel számolt a Riot előtte is, szerintem egy kisebb hely is elég lett volna.

Útmutatás, plakátolás: Néhány hostess még elfért volna, mert az A4-es papírokra kinyomtatott "erre fotózkodhatsz a cosplayerekkel" cetlit a tömegben észre se vettem, csak a büfé felé jártam és mázlim volt, hogy pont akkor ment a csoportos fotózás. Több hostess, nagyobb nyilak, de akár a tv-ket is lehetett volna erre használni. A büfé se volt nagy szám egyébként, cateringre mindig nagyobb hangsúlyt kell fektetni (és azért az árak is meredekek voltak, egy hot-dog szerintem nem 600 Ft). Alapszabály, hogy jóllakottan mindenki boldogabb, szóval erre tényleg figyelni kell. 

Erőltetett: értem én, hogy ki kellett húzni egész naposra a storyt, hogy ne csak a 2-3 döntős meccsért menjen ki valaki, de ennél talán kreatívabban/szakmaibban is el lehetett volna ütni az időt. Valahogy nagyon nem akartak zajlani az események, amikor a fiú-lány párok mutogattak a színpadon és ki kellett találni, hogy melyik karaktert mutogatják. És úgy tűnt, hogy a döntőre sokan elszivárogtak, ez mindenképpen jelzés értékű.

Műsorvezetés: Deadalus és Cécidog: minden tiszteletem, de nektek nem a műsorvezetés a feladatotok. Jól elhülyéskedtetek egymással, de az eltörjük a másik kezedet is poén huszadjára már nem olyan vicces. Nagyon nehéz egy ilyen show-t elvinni a válladon és közben szórakoztatni a közönséget, erre szerintem biztos, kell majd egy ember. 

És akkor közönség: Sajnos erőltetni kellett (főleg az elején) a közönséget, hogy belendüljenek az ordibálásba és megteremtsék a légkört. Illetve én meglepődtem, de egyetlen papírcetlit vagy molinószerű tárgyat se láttam sehol, amiből kiderült volna, hogy bárki is szurkol bármelyik csapatnak. Kicsit bátortalan volt mindenki, LCS-en már egy pink ward leszedésénél is tombol a közönség. Főleg a legvégén jött ez ki, mikor kiderült, hogy ki nyerte a Lolfoglalást, elég harmatos volt a tapsolás. Persze tény és való, hogy ez volt az első ilyen kaliberű esemény itthon, még hozzá kell szokni. Ez már kulturális kérdés, egyelőre még nincsenek meg azok a "sztárcsapatok, sztárarcok" akikért az ember kimegy szurkolni. 

Összefoglalva: van még hova fejlődni ezen a téren több szempontból is, de első próbálkozásnak szerintem teljesen rendben volt. A negatívumok meg abszolút fejleszthető, javítható dolgok, szóval csak így tovább, ggwp! 

lolfoglalas_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr786397463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dragonka11 2014.06.22. 16:24:49

Egy-két dologhoz hozzászólnék:

RIOT vs közönség: Nagyon jó ötlet volt, hogy fel volt ragasztva a cetli 5 szék alá. A baj az, hogy a második meccs előtt azok lettek beválogatva, akik székeket lóbáltak, meg egymás nyakába másztak... Szerintem értelmetlen, balesetveszélyes, és lehet még sorolni.

Helyszín: Lehet, hogy nem volt teltház érzésed, de megvan a jogszabály, hogy mennyi ember mehet be. Lehet mondani, hogy PlayIT meg stb, de azok magyar rendezvények, valószínűleg kiskapukat használnak, vagy szimplán tudatosan megszegnek szabályokat nem tudom. De a RIOT nemzetközi vállalat, és nem fog ilyen szabályokat megszegni szerintem.

Nézők: Itt meg, hogy nem nagyon szurkolt senki egyik csapatnak sem... Azt se tudom, melyik csapatban ki játszott, lévén nem is a saját nevükön játszottak az egész kupán, csak kölcsön accountokkal. Másrészt egy multigamingből voltak, szóval kinek szurkoljak? TSM vagy TSM? Ilyet sem lehetne. Mármint egy MG ne indítson már 10+ teamet, ráadásul úgy, hogy előtte meghirdette, hogy jelentkezzen mki, aztán majd ők összeraknak a random emberekből egy csapatot.

Imbahouse 2014.06.22. 19:52:20

Elég unalmassá sikeredett egy idő után. Amíg a párok fel nem mentek és nem kezdtek el ingyenpólókat Kaposgatni egy előre megbeszélt karakter elmutogatasaert. Ezzel még nem is lenne baj. De az 5. Páros után unalmas volt. Legalább random emberekkel csinálták volna ezt... Amúgy nem volt rossz. Első ilyen volt ezek meg javítható hibák, egy két érdekesebb infó, 1-2 sztarvendeg, egy olyan kommentátor aki nem kezd el visongni ha éles a helyzet ráadásul tud hadarás nélkül érthetően beszélni és 5csillagos lett volna. Nálam a szakkomentátor beszéde irritált olyannyira hogy pl a döntőt már meg se néztem..
süti beállítások módosítása