Az eSportolók a jövő reklámarcai
2014. június 19. írta: Hodini

Az eSportolók a jövő reklámarcai

Számomra teljesen egyértelmű: amit és akit néznek, azzal el lehet adni a terméket/szolgáltatást is. Ha épp foci vb van, a fehérneműgyártók, óvszergyártók, gyorséttermek, mindenki próbál 1-1 profi labdarúgónak valamilyen vaskos szerződést az orra alá tolni, hogy az ő terméke is egy kicsit a részévé váljon a világbajnokság atmoszférájának.

Fokozottan igaz ez az eSportokra, hiszen ez a kapocs a hagyományos sportok és a modern technológia között. Egy-egy nemzetközi eSport versenyt már több tízmillióan néznek, a League of Legendset 70 millióan játsszák hónapról-hónapra, a piac pedig exponenciálisan nő. A szponzorok egyelőre még óvatosan, de a nyitás már érződik részükről, gondoljunk csak arra, hogy tavaly beszállt a Coke és az American Express az LCS-be.

Az egyik leghatékonyabb marketingeszköz a mai napig, ha a márka talál magának egy arcot, egy nagykövetet, aki a nagyközönség előtt képes a márka tulajdonságait és értékeit képviselni. Lehetnek ők filmsztárok, bloggerek, vagy csak simán Emese. Próbálkozások már több területen vannak, egyelőre inkább kevesebb sikerrel. Legutóbb a Fnatic sztárjával, xPeke-vel próbáltak meg borotvát eladni, bennem elég furcsa szájízt hagyott a dolog, valahogy nem volt túl hiteles a dolog.

Viszont van egy másik terület, ahol tökéletes lehet az összhang, ez pedig a technológia. Egyre több tech cég száll be az eSport bizniszbe és közeleg az ideje annak, hogy megjelenjenek a tévében az okosórákat, okostelefonokat, pc eszközöket és más high-tech kütyüket vadul reklámozó profi esportolók. És persze, hogy meg is fogjuk venni ezeket a kütyüket, ha azt látjuk, hogy a kedvenc játékosunk két meccs között éppen azt az okostelefont nyomkodja, amit 10 perccel korábban láttunk abban a reklámban.

Ez persze nem jelenti azt, hogy más iparágaknak esélyük sincs beférkőzni az eSport kultúrába, de nem tudom pontosan összekapcsolni a Nike vagy az Adidas kimondottan mozgásra alapozott cégfilozófiáját szemben a profi eSportolóknak szükséges kimagasló mentális képességeivel. Nekik az a feladatuk, hogy a gép előtt üljenek, a tudásokat nem mozgás közben kell megmutatniuk. Simán elképzelhető (lehet, hogy már van is), hogy a nagy gyártók kijönnek a saját Gamer cipőkollekciójukkal, ahogy az is benne van a pakliban, hogy a sztár eSportolók arcát látjuk majd a gyorséttermi plakátokon, hiszen a gamer kultúra része a gyorséttermi kaja és az energiaital nagy mennyiségű fogyasztása.

alliance.png

A szcénának azonban óvatosnak kell lennie, nehogy túl sokat engedjenek a marketingesek és a pénz csábításának: nem kicsit lesz idegesítő, ha azt látjuk majd az élő közvetítések közben, hogy a show támogatója Pocak és az Activia, vagy hogy Froggen a meccs előtt Whoppert evett, egyél te is azt, amíg a meccset nézed! Az Y,Z generációk már immúnisak a legtöbb reklámra, egyenesen kerülik őket és azonnal elkattintanak, ha végig kell nézniük egyet.  És itt kulcsfontosságú szerepet kapnak majd a fiatal játékosok: reméljük, hogy nem ugranak rá minden kinyíló pénztárcára, mert az halálra ítélheti az eSportot.  

Nektek mi a véleményetek, meddig mehetnek el a marketingesek? Hogy látjátok jelenleg a reklámokat az eSportokban?

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr476384775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

komplikato 2014.06.19. 20:41:40

Nem késett ez a cikk bő 10-12 évet? Ezer éve árulnak eSportolók nevével cuccokat, igaz eleinte ezek számítógépes eszközök vagy direkt játékvezérlők voltak. De mióta is van Dél Koreában Star Craft bajnokság a tévében? Mikor voltak az első világhírű Quake bajnokok?
Más tészta, hogy ennyi idő alatt tényleg elég szűk az erre épített reklámok termékskálája. Bár voltak próbálkozások energia ital, szemüveg, ruha, stb. promócióra ...

dr. Dolan 2014.06.19. 21:23:48

@komplikato: kb 14 évet késett, amikor bejött a Quake-SC-CS vonal.
De nyugi aki LoL blogot vezet, az kb 4 éve kezdett el ezzel foglalkozni,szóval érthetőé

Hodini · http://esportmilla.hu 2014.06.20. 13:36:35

Valóban vannak már példák korábbról erre, de azok nagyon Dél-Koreára koncentrálódtak, az USA-ba és főleg Európába alig-alig, vagy egyáltalán nem jutottak el, a fenti területekről hiányzó tapasztalatot kérlek nézzétek el. Az viszont biztos, hogy - és igen, részben a LoL miatt - a többi kontinensen is felpörgött az eSport biznisz, a marketingesek pedig most kezdenek igazán foglalkozni vele.
süti beállítások módosítása