Az online közösségeknek foglalkozniuk kell a netes zaklatókkal
2014. május 22. írta: Hodini

Az online közösségeknek foglalkozniuk kell a netes zaklatókkal

A League of Legends ezt meg is teszi, a Facebook, Twitter és a többiek nem

„Kibaszott idióta picsa!” – hangzik az üzenet, majd a játékos belemegy a részletekbe, hogy szexuálisan és egyéb más módokon inzultálja Jenny Hanivert. A lány (Haniver egyébként a játékbeli neve) az Xbox accountjában találta ezt a hangüzenetet, amit egy fiú versenytársa hagyott neki, miközben a Call of Duty: Modern Warfare 3-al játszottak.

ggeasy.jpg

Egy másik meccs végén egy másik srác egy másik, hasonlóan kedves üzenetet hagyott neki: „Teherbe ejtelek hármas ikrekkel, aztán a terhesség végén elintézem, hogy abortuszod legyen!”

Haniver három és fél éve gyűjti saját blogján az ilyen és ehhez hasonló megnyilvánulásokat, miközben online multiplayer játékokkal játszik. Eddig 200 példával találkozhatunk, tehát nagyjából minden héten kap egy ilyet.

Persze nem ő az egyetlen, aki az internetes zaklatás áldozata lett, a jelenség gyakorlatilag mindenhol jelen van és főleg a nőket célozza. Egy 2013-as Pew Research kutatás megállapította, hogy a 18-29-es korosztály 23%-át érte már internetes zaklatás és ezeknek a 70%-át nők szenvedték el. Az online játékok esetében is elmondható, hogy a női játékosokat háromszor gyakrabban inzultálják, mint férfi társaikat. Sokan ennek hallatán csak megrázzák a fejüket, talán még egy kicsit együtt is éreznek, de azt mondják, hogy „ez az internet világa, nem tudod szabályozni”.  Ezzel csak az a baj, hogy az új generációk már itt szocializálódnak, itt tanulnak, itt dolgoznak és ennek komoly következményei lehetnek a fizikai környezetben.

Néhány cég – többek között a League of Legends – a maga 70 milliós táborával felismerte, hogy ez ellen küzdeni lehet és kell is. Két évvel ezelőtt a fejlesztő Riot Games észrevette, hogy a felhasználóinak egy jelentős része azért hagyja abba a játékot, mert játékostársai inzultálták, zaklatták. Válaszul a Riot összeállított egy „Játékos viselkedést monitorozó” csapatot olyan emberekből, akik szakértői a pszichológiának, a kognitív és idegtudományoknak, annak érdekében, hogy feltérképezzék és elemezzék saját felhasználóik viselkedését.

„A folyamat meglepő eredményeket hozott és megváltoztatta a cég hozzáállását ehhez a problémához. Kiderült, hogy azzal, ha eltávolítjuk a negatív viselkedésű játékosokat a rendszerből, még nem szüntetjük meg a problémát. Ráadásul a „trollok” az inzultációknak csupán a 13 százalékáért felelősek, a maradék 87 az átlag játékosok dühkitöréseiből adódik össze” – mondja Jeffrey Lin, a Riot társadalmi rendszerekért felelős vezetője.

tribunal.png

Már néhány apró változtatásnak is brutális eredménye lehet: A LoL-ban például default beállítás volt, hogy lehetett az ellenfél játékosaival chatelni – ez nagyjából kimerült egymás óbégatásában. Mikor a Riot átállította az alapbeállítást és a team chatet kikapcsolta (de természetesen az opciót a visszaállításra bent hagyta), a negatív párbeszédek egy hét alatt 30%-al csökkentek! De ugyanebből a célból jött létre a „Tribunal”, ahol más játékosok tudják jelenteni, ha egy társuk nem megfelelően viselkedik az játéktérben, a Riot pedig ennek megfelelően, akár hosszú hónapokra is eltilthatja a személyt a játéktól. Érdekes, hogy ezeknek az eszközöknek vagy egy rehabilitációs hatásuk is: több ezer játékos kér bocsánatot és tér vissza úgy játszani, hogy rájött, valójában mit is tett és ennek megfelelően változtatott a hozzáállásán.

Ha kimegyünk az utcára és erőszakkal fenyegetőzünk hangosan, nagy az esélye, hogy elvisznek. De ugyanezt bármilyen következmény nélkül lehet csinálni az interneten és ez fokozottan igaz az online akciójátékokra (főleg, ahol erőszak is van) és a női játékosokra. Ezen változtatni kell, de sokan még a felismerésig se jutottak el. A Twitter szabályzata szerint például egy fenyegetés csak akkor tekinthető valódinak, ha az teljesen konkrét és specifikus. Tehát csak akkor kezdenek vizsgálódni, ha megírod valakinek tweetben, hogy mikor és hol fogod megölni. Nevetséges. Szerencsére a League of Legends kivétel.

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr576194765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása