Unalmasnak találod az LCS-t idén? Nem vagy vele egyedül
2016. február 05. írta: tragg

Unalmasnak találod az LCS-t idén? Nem vagy vele egyedül

Az aktuális meta nem túl nézőbarát

Négy héttel ezelőtt lázasan készültem az LCS 2016-os futamára, milyen jó lesz majd, megint minden héten végigizgulhatom a mérkőzéseket. Nem így lett. Az elmúlt hetek meccsei egy-két kivételtől eltekintve cseppet sem voltak szórakoztatóak. Néhány összecsapás kifejezetten unalmas volt és néha már ott tartottam, hogy inkább toltam egy soloq-t, mintsem végigüljek egy összesen négy killes 25 perces meccset. Ha Ti is hasonlóan éreztek a jelenlegi profi mérkőzésekkel kapcsolatban, tetszeni fog az írás!

lcs2016.jpg

Az okokat nyilvánvalóan a patch-ekben és a jelenlegi metában kell keresni:

1. Death Timers

Még az 5.23-as patchben megváltoztatták az újraéledési időket. Már a 10. perc után 0,5%-kal növekszik harminc másodpercenként a halál utáni várakozási idő. Magyarra lefordítva ez annyit tesz, hogy ha meghalsz sok-sok farmot és azzal együtt xp-t veszthetsz, illetve több szabadságot is hagysz az ellenfélnek. Ha a 25. percben egy midgame csapatharcban meghal mindenki, akkor biztosra vehető, hogy vége a meccsnek, sőt nem is kell feltétlenül megölni minden ellenfelet, elég két-három játékost kivonni a forgalomból és ott a free Baron, amivel meg sima a meccs.

A csapatok emiatt inkább a tökéletes biztonságra törekednek, nem igazán vállalnak fel 1v1, 2v2, 3v3 harcokat, ezért ilyen gyakori a 20. perces first blood.

24123105734_a986987910_k.jpg

2. Tornyok

Az egyik legfontosabb dolog a játékban a torony. Jelenleg nagyon sok aranyat adnak, de ezzel szemben papírból vannak. Ha boton meghalsz a 10. percben, elég valószínű, hogy a turreted is ugrott. Később pedig főleg nem tudod majd megvédeni, mert tovább vagy halott.

3. Lane Swap

A lane cserélgetés már S2-ben kialakult, azóta tökélyre fejlesztették az ázsiaiak, tőlük pedig eltanulták a nyugatiak. Olyannyira, hogy minden meccsen ezt látjuk, egy kis dupla dzsungellal fűszerezve. Természetesen megint a biztonság játszik főszerepet a stratégia kigondolásakor.

A bot lane-jungler kombináció és/vagy topos segítségével elviszik a felső vagy alsó tornyot, ezzel párhuzamosan ugyanez megtörténik a másik oldalon. Majd csere és még egyszer ugyanez. Ezután a top laner befagyasztja a minionhullámot, hogy biztonságban farmolhasson. Miután az alsó ösvény sikeresen lerombolta a két szélső tornyot midre rotálódnak és megkezdődik a profi LCS meccsnek álcázott ARAM. Ha szerencsénk van e művelet közben egy-két esemény történhet, főleg rossz rotációnak köszönhetően.

 Itt egy videó az LCK-ból Monte és DoA kommentálásával, Ők kicsit jobban, kicsit szarkasztikusabban "elmagyarázzák" mi is ez a lane swap valójában (12.39-től).

4. Nincs objective ami érne valamit

Angol szóval objectivenek nevezünk minden olyan pályán lévő, megszerezhető dolgot ami előnyhöz juttatja valamilyen formában csapatunkat. Ide tartoznak a buffok, tornyok, Baron, Dragon, Rift Herald.

Baron Nashor még mindig hatalmas objective, vele nincs probléma. Kellően nehéz legyűrni, kellően jó buffot ad. Ami minket érint jelenleg az a Sárkány és a Herald helyzete. Egyik sem ér semmit. Sárkányozni nem érdemes, hiába ad permanens buffokat, a fő célt, az ötödiket nem valószínű, hogy megszerzik a csapatok ugyanis a meccseknek jóval előbb vége van, minthogy releváns lenne a dolog. A Herald szimplán nem ad nagy buffot, viszont globális arany jár érte a csapatnak, ez nem rossz.

Mivel nem éri meg harcolni a sariért a csapatok nem is teszik, hagyják hagy csinálja meg a másik, addig Ők legyűrnek egy tornyot vagy leszedik a Heraldot, nem nagy dolog.

lolboring.jpg

5. Hógolyó effektus

A szintén angol, snowball szóból ered ez a kifejezés. Mi történik ha egy hógolyót legurítunk egy dombról? Megállíthatatlanul gurul lefelé, maga alá gyűr mindent és egyre nagyobb lesz. Ezt ugyanígy kivetíthetjük a játékra és kicsit benne van az eddig felsorolt négy dolog is. Mi történik ha az egyik csapat hibázik és meghal két játékos? A másik megindul és annyi objectivet megpróbál megszerezni amennyit csak tud. Tökéletes példa erre a tegnapi UOL-Roccat mérkőzés ahol a 20. perc környékén két Roccat játékos meghalt, az UOL pedig majdnem bever három tornyot ezalatt a rövid idő alatt. De górcső alá vonhatjuk az összes Immortals meccset, ahol már az első három percben megöl valakit Huni vagy WildTurtle, onnan pedig nincs megállás, kevesebb, mint 20 perc alatt vége a gamenek. (Egyébként az Immortals az egyedüli csapat akik mindig jó meccseket játszanak, a senki másra nem jellemző agresszió miatt).

Redditet bújva találtam egy-két szerintem jó megoldást a "probléma" orvoslására. Mi lenne ha a Sárkány nem ötödikre, hanem negyedikre adna erős buffot? Vagy 4-5 percenként éledne újra? Esetleg a turreteket erősítheténk meg, több életerőt adva azoknak.

Összefoglalva a dolgot, a legnagyobb problémát az jelenti, hogy nem éri meg harcolni, mert nincs igazán miért. A jobb csapat úgyis jobban lane swappel, jobban rotálódik ezáltal előnyre tesz szert; hibára kényszeríti ellenfelét. A hibákat kihasználják és hamar befejezik a meccset. Persze van pozitív oldala is a dolognak, a csapatok tökéletesen kiismerték a metát, tudják mi kell a győzelemhez és sokszor végre is tudják ezt hajtani. Félreértés ne essék stratégiailag mély, remekül felépített mérkőzésekről van szó, csak pont az hiányzik amiért elkezdtem nézni ezt az egészet: izgalom, akció.

Ne feledjétek, ma este EU LCS 18 órától, holnap pedig NA LCS 21.00-tól. Élőben itt követhetitek:

  • angol stream: www.twitch.tv/riotgames
  • magyar stream: www.twitch.tv/lcshu

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr128362356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komojtalan 2016.02.05. 14:51:30

Azért a tavalyi NA LCS órás meccsek sem voltak a legszórakoztatóbbak ... Egy TF a 35. perc után és aki nyer az nyeri a meccset. Én jobban szeretem a LoL PVE részét a PVP -nél, tehát nekem jók ezek a változtatások, akik alapvetően a gyilkolászást élvezik azoknak rosszabb. Ha minden áron változtatni kellene akkor én az éledési idő csökkentésére szavaznék, de azért nem 5 másodpercre.

tragg 2016.02.05. 15:25:38

@Komojtalan: Persze én sem shitfest-et szeretnék látni csak sokszínűbb, élvezhetőbb játékképet. A játékosok azt teszik amit kell jelenleg és ami győzelemre vezet. A szavazás természetesen vicc :) A deathtimer illetve a sárkány/herald átgondolásában látom a megoldást.
süti beállítások módosítása