Arra, amire a focinak volt sokezer éve, az esportnak gyakorlatilag csak hónapjai vannak, így nem meglepő, hogy évről-évre módosul a profi liga szabályrendszer, amely így évről-évre közelít a hagyományos sportok struktúrája és működése felé. Nem vagyunk messze attól, hogy az offseasont mellé betársuljon egy transfer market, ahogy attól se, hogy már maguk a játékosok is saját manageren keresztül intézzék szerződéseiket és egyéb ügyes-bajos dolgaikat. Bár 2016-ban a fenti példák még nem, ugyanakkor 3-4 olyan, nagyobb volumenű változás volt, amely - szerintem - segíti az esport, azon belül is a LoL kompetitív részének fejlődését. Lássuk, mik ezek.
Átalakul a rájátszás
Az idei évtől az elődöntők előtt "újraseedelik" a csapatokat, ami azt jelenti, hogy a legmagasabban kiemelt fog játszani az a négy csapat közül a leggyengébbel, míg a 2. a legmagasabb megmaradt seeddel. A cél ezzel az, hogy elkerüljék a "szándékos" vereségeket, hogy a csapatok manipulálni tudják az ágrajzot.
Cserék és kölcsönök
Még 2015 végén jelentette be a Riot, hogy az idei évtől minden Challenger Series játékost szerződésnek kell köteleznie saját csapatához. Erre azért volt szükség, mert korábban voltak példák arra, hogy egy játékos egyszerre játszott LCS és CS csapatban is, ami ugye elvileg elég nehéz, mert lehetetlen volt nyomon követni, hogy betartja-e az adott játékos a szerződésben foglaltakat. Annak érdekében, hogy a játékosok lehetőségeit ne limitálják, március 1-ig bezárólag a játékosokat egy formális kölcsönadási folyamatban lehet ide-oda passzolgatni, így a játékosok addig lehetnek LCS cserék is, játszhatnak Challenger Series meccset is, március 1. után azonban már csak egyik vagy másik oldalon fejezhetik be a szezont.
Kiesés és feljutás
2015 elég para volt abból a szempontból, hogy aki ligautolsóként fejezte be a szezont, azonnal kiesett az LCS-ből. Ez hosszú távon senkinek se egészséges, mert tegyük fel, feljut egy csapat nagynehezen, de még nincs elég rutinja a topcsapatok ellen, nincs elég szponzora, nincsenek meg a legjobb játékosai, így a tabella alján végez és 2 hónap után rögtön ki is esik. Az új rendszer megszünteti az azonnali kiesést, helyette Bo5 meccsek keretein belül kell biztosítani a bennmaradást, az alábbi formában.
- 1. meccs: LCS 10. csapat a CS 2. csapata ellen, a vesztes kiesik
- 2. meccs: LCS 8. csapat az 1. meccs győztesével (a győztes feljut/bent marad az LCS-ben)
- 3. meccs: LCS 9. csapat a CS 1. csapata ellen (a győztes feljut/bent marad az LCS-ben)
- 4. meccs: a 2. és 3. meccs vesztese (a győztes LCS helyet kap, a vesztes kiesik)
Így több esélye lesz a csapatoknak arra, hogy bent maradjanak a topligában, ugyanakkor a CS csapatoknak pedig nehezebb dolguk lesz a feljutásnál.
Nektek mi a véleményetek a szabálymódosításról?