LCK 8. hét - sűrűsödik a mezőny az SKT mögött
2015. július 16. írta: sundii

LCK 8. hét - sűrűsödik a mezőny az SKT mögött

6664_1.jpg

Az SKT mellett szépen csöndben a KOO is kezd újra kiemelkedni a mezőnyből, mely a legutóbbi 8 BO3 összecsapásán még csak játékot sem vesztett. Mögöttük továbbra is sűrű a mezőny, a csapatok nemhogy hétről hétre, de játékról játékra eltérő formát mutatnak. A VB közeledtével az SKT és a KOO részvétele Európában biztosnak tekinthető, míg a harmadik csapat kérdése nyitott.

NaJin 1 - 2 Jin Air

Szokás szerint rangadóval indítottuk a hetet, amikor is az örök ígéret NaJin csapott össze a Jin Airrel. Sajnos a találkozó a szokásos top2-6 (SKT alatt, Samsung/IM/Anarchy/SBENU felett) meccsek színvonalát hozta. A csapatok ügyeltek arra, hogy véletlenül se kapjanak ki, így kevés kockázatot vállaltak. Egyszerűen hiányzott a "tökös" shotcalling, főleg a Jin Air részéről, mivel a NaJin ilyen téren inkább az outplayekben hisz. Ez utóbbit mindjárt jól prezentálta az első játék, ahol az ösvényeket magabiztosan nyerő NJE simán lehozta a meccset előnyből. A második felvonás hasonlóképpen kezdődött, itt viszont már nem volt meg a kellő arany különbség. A NaJin a Cpt. Jack helyett játszó Pilotot elengedte addig a pontig, ahol Kogmaw-t már nem lehet megállítani. Győzelem lett a vége, így jöhetett a döntő játék. Hacsak nincs feleslegesen túl sok időtök, akkor ezt ne nézzétek meg, mert mindkét csapat borzalmasan játszott. A shotcallok teljes hiányát jól jellemezte az alábbi szituáció: lent a 40. perc környékén összejött egy akkora minionwave, ami 2 tornyot rombolt le bármely fél beavatkozása nélkül. A káoszoból végül a Jin Air keveredett ki győztesen, de egyik csapat sem érdemelt győzelmet.

SK Telecom 2 - 0 Anarchy

Az első körben (Round 1) az Anarchy volt az utolsó csapat, aki egyáltalán meccset nyert az SKT ellen, igaz előtte is csak a Samsungnak sikerült egyszer. Fakerék meg akarták bosszulni a korábbi ballépést, mert soloQ styleban oda-vissza verték játszi könnyedséggel az újoncot. Az összesített kill statisztika 42-6 volt a végén, mely jól jellemezte a két csapat közti különbséget. A Runeglaive Ezrealt a második játékban az SKT Ryze segítségével kapcsolta ki, bár ez a két midlaner skillbeli eltéréséből is következhetett.

Samsung 2 - 1 SBENU

A keddi napon szokásos módon egy BO3 volt terítéken, ráadásul alsóházi csapatok küzdöttek egymással. Ennek ellenére a Samsung és a SBENU kitett magáért. Az újonc csapatban fent új játékos mutatkozott be SoaR személyében, de semmi maradandót nem alkotott, viszont maga az összecsapás jobb lett, mint vártam. Különösen az első meccs gyönyörű stratégiai játékot hozott. A Samsung az újra Velkozt választó Sasint, míg a SBENU a koreai soloQ királyát, Fury-t támadta. Előbbi hős hátránya ki is jött az egész játék során: Sasin rengetegszer képtelen volt menekülni, így a Samsung játékosainak szinte ingyen aranyat biztosított. Szép torony- , majd sárkány fókuszálásokat láthattunk, majd az előny tökéletes kihasználását Crown-ék részéről. A midlanert egyébként Azir játéka miatt is érdemes volt figyelni.

A második meccsen Sasin Ezrealja megállíthatatlan volt, noha a Samsung kezdett jobban. Az aranyelőny egy rossz teamfightnak köszönhetően megfordult a 28. percben, ahonnan a SBENU már végig kontrollálta a játékot, és 5 percen belül meg is szerezték harmadik győzelmüket a szezonban.

CJ Entus 1 - 2 KT Rolster

Az LCK mindig le van maradva patchek tekintetében a többi ligához képest, plusz a meta változások is sokszor nehezen mentek át régebben, de az utóbbi időben már a megjelenést követő hetekben Ekkot, most pedig Ezrealt is többet láthattunk. Coco mindjárt be is bizonyította, hogy mért őt tartják a koreai snipernek. A CJ-t továbbá az is segítette, hogy az első játékban még Edge játszott Nagne helyett - meglehetősen rosszul. Ezzel azonban nem volt egyedül a csapatban. Arrow Dravenje is elég sokáig stackelt, mielőtt a passzívját beválthatta tárgyakra. Ekkor pedig már túl késő volt. Innentől azonban feltámadt a KT, és behúzta a másik két meccset. Előbb a laneket megnyerve váltotta az arany-előnyt tornyokra és sárkányokra. Volt egy pillanat, mikor a CJ visszajönni látszódott, de végül bukták a megszerzett Baron buffot, és a Nexusukat is. A CJ teamfightokban továbbra is erős, de mintha nem tudnának egész meccseket végig koncentrálni. Ha így folytatják, veszélyben a VB részvétel. A harmadik meccs elég korán eldőlt. Az újonc Helper gyengélkedését, és Piccaboo remek játékát használva nyerte előbb a laneket, majd a teamfightokat, végül a BO3-t.

SK Telecom 2 - 0 Jin Air

Papíron a hét rangadója, az első az akkori második ellen. Hogy ezt az SKT mennyire gondolta így, azt Faker padoztatása megkérdőjelezi. Easyhoon köszönte a lehetőséget, és élt vele. Mindkét meccsen remekül játszott, feledtetve a világ legjobb játékosának hiányát. A túloldalon hiányzott Cpt. Jack, a calljait betöltő űrt pedig nem tudta Pilot, Chaser és GBM skillje sem pótolni. Sajnos két nagyon egyoldalú találkozót láthattunk, sima SKT sikerrel. Az MVP mindkét esetben Wolf lett, amire korábban még nem volt példa.

NaJin 2 - 1 Anarchy

A Jin Air ellen már szóba került mennyire függ a NaJin a korai előnytől, ez újra előkerült az Anarchy ellen. Hogy ezt még jobban kihangsúlyozzák Duke-ék, az első játékban egy 20k arany előnyt (ez körülbelül 6 core item) alig tudtak győzelemre váltani. Nagyon hiányzik a csapatból egy jó shotcaller. Ezt tetézték a továbbiakban, mikor Ggoong Kassadint választotta Mickey Yasuoja ellen. A legtöbb figyelmet mégis a fenti ösvény kapta, ahol Ryze fejlődését gyorsította fel az Anarchy korai killek megszerzésével. Az újonc is bizonyította figyelmetlenségét, hatalmas előnyből egy rossz recallnak köszönhetően elvesztették a Baron buffot, de pár perc múlva mégis be tudták fejezni a játékot. A harmadik játék egy szép siege - teamfight kompozíció harcot hozott, ahol az előbbi (ANC) nem tudott kellőképpen előnybe kerülni, így a sárkány körüli all-in szituációkkal szemben tehetetlenek voltak. A harcokat bukták, később a meccset is.

KOO Tigers 2 - 0 IM Longzhu

A KOO hete könnyűnek mondható, mivel csak az elég gyenge IM-el kellett megvívnia. A srácok ezt körülbelül az SKT-ANC meccs stílusához hasonlóan oldották meg. Ha a killekben nem is volt akkora eltérés, a szokásos tigrises meccset láthattuk. Kuroék átengedték a játék elejét az ellenfélnek, majd az első sárkány körül fogták magukat, és hátrányból nyerték sorra a teamfightokat. Remek shotcalling, sima győzelem. A visszavágó remek példa volt arra, mért nem használja már senki Luciant, különösen egy poke comp ellen. Az IM ADC-je az ellenfelek közelébe se tudott férkőzni az esetek döntő többségében, ezzel már a P&B fázisban kikapcsolták a legnagyobb sebzést osztó hőst saját maguknak.

Forrás: YouTube (LoLeventVODs)

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr117627412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása