Faker Ireliája: új meta hős középen?
2015. június 10. írta: sundii

Faker Ireliája: új meta hős középen?

irelia_4.jpg

Múlt héten az LCK 3. fordulójában Faker mindenkit meglepett, mikor Kuro Azirjával szembe Ireliát választotta. Azt az Ireliát, akit előtte kompetitív környezetben soha nem láttunk középen. Nézzük, miért választhatta az SKT legendája Csacsi egyik kedvenc hősét, és hogy szerepelt vele!

Kompozíció

Először is nézzük meg a hősválasztás szakasza hogy zajlott, mik voltak azok a "körülmények", ami miatt Faker a szóban forgó Ireliát választotta. Leginkább az SKT globális stratégiájára, és az ellenfél középső hősére koncentrálok a komplexitás elkerülése végett.

Két fontos dolgot érdemes leszögezni már az elején. Az SKT az utóbbi hetekben igen csak midgame power spike kompozíciókat futtatott. Rumble fent, általában egy AD hős középen, és egy már a sárkányharcok idején is effektív lenti párost választva. A jungle általában a sebzést szolgáltató hősök védelmére, vagy a harcok kezdeményezésére szolgált. Ezt az eszünkben tartva nézzük a banokat.

Nem meglepő dolog, ha egy csapat az ellenfél középső játékosára fókuszál. Lulu eleve flexibilis (fent, középen és lent is játszható), Viktor Kuro egyik nagy erőssége volt korábban, Maokai pedig Smeb egyik legjobb hőse. A másik oldalt LeBlanc-ot szerintem senkinek nem kell magyarázni (akinek mégis, annak itt egy videó), Varust és Kalistát a már korábban említett okok miatt tiltotta a KOO.

Az SKT kezdte a választást Alistarral. A bika az elmúlt hetek legtöbbet játszott hőse, és nem csak támogató szerepkörben, de egyáltalán az egész ligában. Megfelelő mennyiségű CC-t biztosít, harcokban védi csapattársait, könnyű vele az ultija miatt torony alá büntetlenül bemenni, és nem mellesleg a játék elején gyógyítja partnerét. A KOO következett ezután, ahol Sivirre és Gragasra esett a voks. Szintén erős meta hősök, főleg teamfightokban jeleskednek. Flexibilisek olyan szempontból, hogy kiegyensúlyozott az erejük a játék elejétől a végéig. MaRin Rumblejére számítani lehetett, Bengi pedig már az előző héten is játszott Evelynnel, méghozzá nagy sikerrel. Ezen a ponton érzékelhető már, hogy a 20. perc környékén erős lesz az SKT, sőt ezután Bengi választása miatt nagyon vissza is es(het)nek, ha nem szerezték meg eddig az előnyt. Na ez az a pont, ahol a KOO bekapta a csalit. Három választásuk van, a fenti, középső és a támogató szerep. Mivel Smeb már biztosan tudja, hogy Rumble ellen fog játszani, és az SKT felfedte midgame-ben erős kompozícióját, így a Hecarim biztonságos megoldásnak tűnt. Hogy mért választotta Kuro Azirt, és nem hagyta utoljára? Szerintem egész egyszerűen azért, mert Vladimir, Cassio és Azir maradt terítéken, mint opcionális választás Fakernek, és ezekből leginkább a homokkirály illeszkedett legjobban az SKT eddigi szisztémájába. Szűk helyeken jól tudja az ellenfelet zónázni (sárkányharcok), és biztonságosan lehet vele az ösvényeket nyomni, és a tornyokat dönteni, plusz a jelenlegi metában nincs nagyon olyan középső ellenfele, aki simán verné a játék elején (laning phase). A tigrisák bekapták a csalit, jöhet az Irelia. Már csak arra kellett figyelni, hogy legyen elég varázs (?!) sebzés, de ezt Rumble félig megoldotta, Corki pedig ideális ebben a helyzetben. A Janna nem volt ezek után rossz gondolat, mivel Evelynn, Rumble és Irelia ellen is jó a Monsoon.

Irelia szerepe

A fentebbiekből jól látszik, hogy az SKT hamar meg akarta nyerni ezt a meccset, méghozzá korai torony-döntésekkel, és sárkányharcokkal. A fontosabb szerepkörökben körülbelül mindenkinek ugyan akkorra lesznek meg a legfontosabb tárgyai (Rumble: Haunting Guise + Sorcerer's Shoes, Irelia: Trinity Force + Frozen Heart, Corki: Trinity Force + Sorcerer's Shoes), míg az ellenfélnél ez jóval több időt vesz igénybe (Hecarim: Cinderhulk + 2 defensive item, Azir: Morellonomicon + Void Staff + Deathcap/Ludens Eco, Sivir: IE + SS + LW). A KOO két dolgot tehetett volna ekkor. Hagyja, hogy az SKT szabadon megszerezze a sárkányokkal járó buffokat egészen az ötödikig, aztán lerombolja a bázisukat, vagy pedig ugyan hátrányból, de megpróbálja kihúzni addig a pontig, míg Irelia és Evelynn már nem annyira effektív (4-5 tárgy a fő hősöknél).

A játék legelején Azir uralni tudja az ösvényt katonáival, de a passzív gyógyításnak köszönhetően (W) nem lehet Ireliának nagy problémája. Pár szint elteltével pedig a Bladesurge (Q) mobilitást, míg az Equilibrium Strike (E) a szükséges stunt biztosítja. Ez utóbbit maxolta egyébként Faker, méghozzá a stun növekvő hossza miatt. Ugyanis míg Azirig elérsz, biztos kapsz sebzést a katonáitól, így viszont cserébe a stun is garantált. Több pont a tulajdonságon hosszabb időre vonja ki az ellenfelet a forgalomból, így a Trinity Forcetől kapott extra sebzés és támadási sebesség növelés is tökéletesen elég a csere megnyerésére.

Faker dolga a harcokban egyértelműen eljutni Azirig és Sivirig, méghozzá túljutva a tigrisek első során. Ebben leginkább Gragas tudta volna csak megakadályozni, de mivel MaRin Rumble ultijaira kellett tartogatnia az esetleges Explosive Caskjait, ezért túl kockázatos lett volna csak Ireliára pazarolnia. Janna hasonló okból nem használhatta bűntetlenül a Monsoont. Ha ezeket a kritikus ultikat elhasználja ugyanis a KOO, akkor Rumble és Evelynn AOE-je, valamint Corki rakétái ellen nem védte volna őket semmi.

Nézzük tehát mikor és mért jó Ireliát középen használni!

Előnyök:

  • LeBlanc tiltása ellenére is lesz jó ellenszered egy scaling középső varázsló ellen
  • Zeddel ellentétben sokkal több a CC-d, és biztonságosabban tudsz torony alatt harcolni
  • Ha az ellenség nem rád fókuszál, akkor egyszerűen eljutsz a fontosabb hőseikig

Hátrányok:

  • Midgameben akkora előnyt kell szerezni, amivel be lehet fejezni a meccset (csapat szinten)
  • A többi ösvénynek hasonló tárgyidőzítése kell hogy legyen
  • A csapatnak biztosítania kell megfelelő mennyiségű varázs sebzést
  • A csapatban kell, hogy legyen olyan képesség, ami miatt nem feltétlenül te leszel az elsődleges célpont

Konklúzió

Amint a fentiekből is láthatjátok, Irelia kifejezetten jó választás volt ebben a helyzetben, de ettől függetlenül óvva intenék mindenkit attól, hogy gondatlanul ezt a hőst válassza. Fakerék egész kompozíciója a kezdetektől fogva Azir ellen épült, és nem is feltétlenül az ösvényen (laning phase) akarták Kurot kikapcsolni a játékból, hanem a sárkányharcok kezdetétől készültek vele eldönteni a meccset.

Forrás: lolesports.com, youtube.com

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr797526134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása