Meccselemzés: LPL döntő | Edward Gaming vs. LGD Gaming
2015. április 30. írta: sundii

Meccselemzés: LPL döntő | Edward Gaming vs. LGD Gaming

banner.jpg

Európa és Amerika után Kínában is lezajlott a tavaszi bajnokság döntője, ahol az Edward Gaming csapott össze az LGD Gaming csapatával. A szoros találkozót az ötödik játék döntötte el, így ezt a játékot veszem górcső alá a hősválasztástól a játék kulcsfontosságú jelenetein át egészen a Nexus ledöntéséig. Készítsetek be popcornt, hosszú írás következik!

Pick & Ban

Az előző négy mérkőzésből kettőn az Edward Gaming (EDG) kétszer waveclear nélküli kompozíciót futtatott - mindkétszer kikapott - így érdekes volt látni, hogy adaptálódnak-e a helyzethez, illetve, hogy az LGD felismeri-e a lehetőséget. Az EDG kezdte a választást a kék oldalon, ami mindig két élű fegyver. Egy erős picket biztosíthatsz csapatodnak, viszont kellemetlen helyzetbe kerülhetsz egy-egy ösvényen a counterpickek miatt, de erről később.

pick_n_ban.jpg

Nézzük tehát az Edward Gaming összeállítását! Az eddig 100%-ban tiltott, vagy választott Hecarim nyitott volt, így az EDG ki is használta a lehetőséget. A póni potenciáljának kihasználása érdekében egy, a játék elején erős junglet választottak mellé Reksai személyében. Mivel imp elvette Deft kedvenc Jinxét, így a mostani metában erős Sivir, Thresh került lentre, míg az utolsó választás Twisted Fatere esett. A korábban említett waveclear szituáció megoldódni látszott, mivel mind TF, mind pedig Sivir pillanatok alatt le tudja takarítani az aktuális minion-hullámot. A hősök teljes potenciáljukat az első sárkány közeledtével tudják leginkább kihasználni. TF és Reksai globál ultijának, valamint Hecarim homeguard-teleport kombinációjának köszönhetően a pálya szinte bármely részén ki tudnak szedni pár védetlen hőst. Ha ez sikerül, akkor emberelőnyben biztosítható torony/sárkány/Baron helyzettől függően, ezzel biztosítva az előnyt a játék befejezéséhez.

Lássuk a másik oldalt: az LGD nagyon reaktívan választott hősöket. Céljuk főleg a jobb lane matchupok biztosítása, és az imp-ben rejlő potenciál 100%-os kihasználása volt. Maokai kevésbé tárgyfüggő, mint fenti ellenfele, így az ösvények felcserélése sem korlátozza annyira a játék kezdetén, míg Janna, Nunu és Lissandra könnyen tudják a globális fenyegetéstől Jinxet védeni. Kompozíciójuk szoros meccs esetén mindenképp jobb a 30-40. percet követően, már ha csak a sebzést nézzük. Jinx Nunuval karöltve többszörösen túlskálázza Sivirt, míg középen Twisted Fate a tankoknak (és a lane matchupnak) köszönhetően használhatatlanná tehető a sok CC és peel segítségével.

Összességében tehát az EDG-nek a játék elején kell gyors rotálásokkal hősöket ölnie, és Twisted Fatet, Hecarimot, valamint Sivirt előnybe hozni, míg az LGD egyetlen célja imp védése, és a lategame elérése ebben a kompozícióban.

Első percek

A játék aztán pont attól érdekes, hogy a csapatok új és nem várt dolgokkal rukkolnak elő egy kínai bajnoki döntő ötödik mérkőzésén. Már az elején nehéz volt eldönteni, hogy érdemes-e ösvényt cserélni. A Hecarim smiteja miatt előnybe kerülhet fenti ellenfelével szemben, míg lent Jinx skálázását segíti, ha nem ketten, hanem csak egyedül állnak vele szembe. Mivel a wardoknak köszönhetően az LGD látta a jungle invadet, így utóbbi mellett döntöttek, ezzel feladva a kék buffot.

Ez végül jó döntésnek bizonyult impéktől több okból is. Az LGD ADC-je gyakorlatilag fagyaszthatta az ösvényt, és minden külső ellenállás nélkül farmolhatott, tudván, hogy Hecarim egy darabig a jungleben lesz. A másik pozitívuma a döntésnek pedig Janna szabadsága, aki partnerét kockázat nélkül ott tudta hagyni. Ennek eredménye a harmadik perc közepe:

2_50_gank.jpg

Maokai Nunuval takarítja a junglet, Janna pedig szabadon mehet a pusholt középső ösvényre segíteni Lissandrának és a jungleben lévő csapattársainak. Az esetet az EDG későn reagálja le, így nem csak pawN két summonerje, de korol teleportja is feleslegesen elveszik a következő pár percre. A jelenet egyetlen szépséghibája, hogy az arany Nunura kerül - erre a későbbiekben még visszatérek.

Az Edward Gaming próbál reagálni midlanerük hátrányára, ganket készítenek elő (1). Nunu és Hecarim is a pálya ezen felén tartózkodnak, amit a sárkánynál elhelyezett ward segítségével ki is szúr a kék csapat (2). Amit viszont csak sejtenek ward hiányában, hogy Janna a közelben lehet ugyanis eltűnt imp mellől. TF elindul segíteni társainak, de a lehető legrosszabb útvonalon. A képen (3) már jól látszik, hogy Janna is a közelbe van, így summonerek hiányában pawN menthetetlen. Mivel deft és korol is relatíve közel volt, így ki tudják segíteni csapatukat, de az összességében 4 az 5 ellenből csak 1 az 1-ért cserét érnek el, ráadásul az LGD oldaláról csak a kevésbé értékes Nunu hal meg (4).

4_teamfight.jpg

Az LGD továbbra sem szeretné levenni a lábát a gázpedálról tudván, hogy TF és Reksai sokkal erősebb lesz hatodik szint után. Ennek megfelelően ezúttal Maokai teleportál egy mélyen az ellenfél térfelén elhelyezett wardra, és Nunu, valamint a továbbra is sokat mászkáló Janna társaságában immáron 0-3-ra korrigálják pawN statisztikáját.

Nézzük tehát eddig mi volt a stratégia a midgameben erős csapat kiiktatására!

  • Először is az ösvénycserének köszönhetően az AD carryk biztonságban farmolhattak, így a support szabadon mászkálhat a pályán.
  • Egy jó matchup középen, így pusholható az ösvény.
  • Ez továbbá lehetővé teszi az ellenfél jungle wardolását, így kész is a nyerő recept pawN kiiktatására.

A mesterien összerakott tervbe azonban homokszem kerül, amikor is a talán túlságosan magabiztos LGD sokáig a középső torony alatt marad, így Hecarim végezni tud Maokaijal. Ez nem csak a hátrány ledolgozását segíti, de egyrészt a felső ösvényen immáron a póni egy killel és majd 20 creeppel ellenfele elé kerül, másrészt az EDG ellenállás nélkül be tudja gyűjteni az első sárkányért járó buffot.

A zárkóztassuk fel pawN-t hadművelet

Az akciódús első perceket követően lélegzetvételnyi időhöz jutnak a csapatok. A lenti ösvényen az adc-support párosok egymásra találnak, Twisted Fate és Reksai pedig végre valahára eléri a hőn áhított hatodik szintet, ezzel gyors rotálást biztosítva a csapatnak.

A szintlépést követően meg is történik az első komolyabb akció, mikor TF az előnyben lévő Hecarimot segíti ki, így tovább nő tehát a toposok közti különbség. Azonban itt nem ér véget az akció. Mivel lent defték közel a tornyukhoz fagyasztották az ösvényt, imp kénytelen középre menni. Innen pedig már nincs messze a fenti ösvény, így Jannával és Lissandrával karöltve üldözőbe veszi a fenti párost. Az rotáció során azonban átsétálnak 2 wardon is, ami a lent unatkozó deftnek egyenesen segélykiáltás a lenti torony lerombolásához. Hecarim emellett már annyira erős (emlékszünk még a korán szerzett killre?), hogy időt tud biztosítani TF-nek a menekülésre.

Nehéz megmondani mi lett volna a jó megoldás. Talán impnek lent kellett volna maradnia, míg Lissandrának középen, így legalább egy tornyot biztosítva egy hősvesztésért cserébe. Ehelyett egy az egyért csere történt, valamint el is vesztették a lenti tornyot, ezzel a midgameben erős EDG-t tovább segítve. A shotcalling szépségei ugyebár..

A 14. percben defték megirigyelhették az LGD könnyelműségét, mert ebben az összecsapás-sorozatban ők halmoztak hibát hibára. Először is kikényszerítették Maokai teleportját, így fent Hecarim egyedül maradt a toronnyal szemben (szintén volt teleportja). A pingekből látszik a szándékosság, ami mögött az ötlet meglehetősen tetszetős. Amíg az LGD a sárkány megölésével tölti az időt, addig a fenti és középső torony szabad, így azokat kell megsemmisíteni. Mindez a terv szerint történt mindaddig, míg imp a sárkány megölése után át nem sétált egy wardon. Jöttek a pingek rá, Hecarim otthagyta a körülbelül 2%-on álló fenti tornyot, hogy pawN hátrányát tovább tudják csökkenteni.

2nd_drake_fight.jpg

Valószínűleg ezt a jelenetet edzőjükkel többször vissza fogják nézni, mert több végzetes hibát is elkövettek. Nem elég, hogy a biztos aranyat jelentő tornyot nem rombolták le, de az LGD helyezkedésével is tisztában kellett lenniük. Most esett a sárkány (ráadásul úgy, hogy a kék csapatnál volt a Crab), valamint Nunu épp egy pinket távolít el közel a szóban forgó területhez. Az eredmény: nulla a kettőért és egy lenti torony.

A pálya másik végén szintén kialakult egy kisebb összecsapás a maradék játékosok között, amiben deftnek köszönhetően az EDG jött ki győztesen, de a két kill a közelébe sem ért a 3 killnek, valamint a sárkánynak és a lenti toronynak.

Az események itt megint nem érnek véget. Mivel deft középen védtelenül próbálja bedönteni a középső tornyot, impék elindulnak az irányában. Mivel azonban a piros buffnál elidőznek, ezért az EDG feléledt játékosai ki tudják segíteni carryjüket, így újabb két killel és az ezzel járó arannyal gazdagodik deft. Hiába, itt már akkora lehetett a tét, hogy még a kínai és koreai ligában edződött játékosak is tudnak rossz döntéseket hozni.

Amikor már azt hinnéd vége a meccsnek..

A következő 5 percben az LGD közel volt a mérkőzés befejezéséhez. Először két játékosukat feláldozva a középső ösvény második toronyát is bedöntötték, majd a 23. perc végén teljesen védetlenül találták meg ellenfelüket, és gyakorlatilag átgázoltak deftéken (3 az 1-ért)...

..aztán a 25. percben szinte a semmiből clearlove elcsípte az LGD elől Baront. Könnyelmű volt talán impék részéről az ellenfél wardjainak eltakarítása nélkül két smite ellen felvállalni a buffot, vagy csak simán a hátrányban lévő TF ellen kezdeményezni, ezzel emberelőnyt kialakítani? Ki tudja. Deft mindenesetre nem gondolkozott sokat, csapattársai hathatós segítségével előbb letakarította az LGD közelben lévő túlélőit, majd egészen a középső inhibitorig mentek.

Az LGD megtörését mi sem bizonyítja jobban, mint ez a kép:

26missplay.jpg

Az egész csapat a már amúgy is irreleváns pawN-ra fut esélyt adva az EDG számára az inhibitort leszedni.

Végjáték

Innentől az Edward Gaming már nem engedte át ellenfelének az irányítást. Először lent, majd fent döntötték le az LGD még érintetlen tornyait, majd mikor impék elkeseredettségükben az újraéledő Baronnal próbálkoztak, deft rövidre zárta ki Kína legjobb ADC-je kérdéskört egy pentával. Az LGD-nek esélye sem volt sem a teamfightokban, sem pedig más aspektusban.

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr967405050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása