Megaszponzorok a League of Legends mögött
2014. április 29. írta: Hodini

Megaszponzorok a League of Legends mögött

Nézegettem a hátralevő tavaszi meccseket (Az OGN elődöntők és döntők vannak már csak hátra az All-Star gáláig), és azt láttam, hogy az egyik elődöntő két csapatának a neve előtt a Samsung áll (nyilván, mert ők a főszponzorok). Így most, amíg egy kisebb levegővételnyi szünet van versenyek tekintetében, szeretnék egy kis betekintést nyújtani a League of Legends versenyek szponzorációs hátterébe.

LCS szinten a tavalyi világbajnokság után kötött szponzorációs szerződést a Riot Games többek között a Coca-Colával, az American Expresszel, a Samsunggal, a Nissannal és a Papa Jonesszal. Az AMEX az LCS, míg Coke a Challenger-ligának a fő támogatója: az üzenetet ennél jobban már nem is lehetne átadni: "A Coke Zero a feltörekvő sportolókból hozza ki a maximumot, hogy profikká váljanak" - telitalálat.

lol_sponsor.jpg

Ezek a cégek felismerték, hogy az eSport és az e köré épülő kultúra ugyanolyan, mint pl. a foci. Ugyanúgy vannak profi játékosok, akiknek a mezén ott virít a legtöbb tech cég logója (BenQ, MSI, Alienware, stb.), vannak profi csapatok, akiket szintén multinacionális vállalatok szponzorálnak (Cloud9 HyperX - Kingston, SK Telecom T1 K, Samsung Galaxy Ozone, stb.), és akkor ott vannak még a ligák Koreától kezdve Európán át Észak-Amerikáig. Kínában az első számú játék a League of Legends nagyjából minden létező listán.

De nyugodtan keressetek rá bármelyik topcsapatra Wikipédián vagy a saját oldalukon, legalább 4-5 szponzorral fogtok találkozni mindenhol. Ezek a cégek brutális pénzeket tesznek bele a csapatokba és a versenyekbe, mert megéri nekik: Az, hogy a tavalyi vb döntőt 32 millióan (!) nézték világszerte, és azt látod a csapat mezén, hogy Alienware - biztos, hogy te is Alienware gépen akarsz majd LoL-ozni, 32 millió embertársaddal egyetemben. Ennél jobb "reklámot" pedig nem is kívánhatna senki. 

fnatic.jpg

Persze óvatosnak kell lennie a Riotnak, hogy át ne essenek annak a bizonyos lónak a túloldalára. A túl sok reklám egy idő után nagyon idegesítő - mint amikor az időjárás jelentés előtt megjelenik az Activia reklám. Nyilván lehet még szponzorálni kulacsokat, egérpadokat, bármit, amit élőben mutatnak egy-egy versenyen, de az már nem tenne jót a versenynek. 

Szerintetek a hazai vállalatok mikor ismerik fel az eSportban rejlő potenciált? Hogyan lehetne beemelni a mainstream kultúrába az eSportot Magyarországon?

Kövess Facebook-on is, hogy ne maradj le az LoL eSport világról!

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr546097796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása