Esport: 500 millió dolláros bevétel 2017-re
2015. február 22. írta: Hodini

Esport: 500 millió dolláros bevétel 2017-re

Esport 2017: 190 millió néző, 500 milliós bevétel

Aki még mindig nem hiszi el, hogy az esport egy dinamikusan növekvő, új piac, annak itt van néhány szám: A Newzoo kimondottan a gaminggel foglalkozó kutatócég a napokban publikált egy 68 oldalas jelentést az esport gazdasági növekedéséről. A riport lényege, hogy a tavalyi 194 millió dolláros bevétel 3 éven belül több mint megkétszereződik és átlépi az 500 millió dollárt. (A kutatást itt lehet letölteni, potom 5000 dollár)

newzoo_preview_esports_report_audience_revenue_growth_v1.png

A jelentés a "hagyományos sportok" modelljét vette alapul, eszerint 2017-re már olyan sportokkal lehetne bajnokságokkal lehetne összevethető az esport, mint az NFL vagy a Bajnokok Ligája. Az esport rajongók száma három éven belül a mostani 89 millióról (ami valószínűleg most eleve nagyobb, lévén csak a League of Legendssel több mint 90 millióan játszanak), 145 millióra fog nőni, míg a kimondottan esportot nézők, azaz a szurkolók száma elérheti a 190 millió főt, ezzel pedig olyan sportokkal kerül majd egy szintre az esport, mint a jégkorong vagy a röplabda.

Vannak azonban olyan tényezők is, amelyek nem engedik ennél gyorsabban nőni a piacot: míg egy átlag szurkoló évi legalább 20 dollárt költ bármilyen sportra, addig egy esport kedvelőnél ez a szám csak alig több mint 2 dollár jelenleg, és nem is fog gyorsan nőni a jövőben se (ami érthető, hiszen az esport célpiaca elsősorban a 12-24 közötti korosztály, akiknek a zöme ugye még nem keresőképes). Ha ez a 2 dolláros szám valamiért mégis felugrik pl. 7 dollárra, akkör az esport piac 2017-re átlépi az egymilliárd dolláros bevételt.  Bárhogy is alakuljon a jövő, az idei év kulcsfontosságú lehet az esport számára, hiszen tavaly törte át a szubkultúra határait és vált mainstreammé.

newzoo_preview_esports_report_sports-comparison_v2.png

Bár jelenleg az esport bevételeinek domináns része az online hirdetésekből ered, eza jövőben közelít majd a hagyományos sportok bevételi forrásaihoz, aminek most az 57%-a szponzorációkból és közvetítési jogokból származik.

A riport kitér az esport fogadásokra is, ennek piaca (és itt főleg a Counter-Strike: Global Offensive a húzóág) megközelíti a 100 millió dollárt az egyik legnagyobb fogadóiroda, a Pinnacle elemzése szerint, olyan sportokat megelőzve, mint a golf vagy a rögbi.

Szerencsére itthon is egyre több vállalat kezdi felismerni az esportban rejlő potenciált, március 8-án a HyperX tart egy online tornát magyar CS:GO csapatoknak, míg március 28-án egy egész napos esport fesztivál lesz Budapesten. És még csak év eleje van.

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr707196019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.