Az utolsó, mindent eldöntő mérkőzéséhez érkezett az idei, szám szerint 5. League of Legends világbajnokság, melynek fináléját két koreai csapat, az SK Telecom T1 és a KOO Tigers játssza szombaton 12 órától a berlini Mercedes-Benz Arénában, több mint 20.000 rajongó előtt.
Igaz, ez a létszám kevesebb, mint a tavalyi finálé, amelyet 45.000 rajongó előtt rendeztek a szöuli stadionban, de a játékfejlesztő Riot Games célja az volt, hogy fedett stadionban legyen idén a döntő, ebben az időpontban pedig ez volt a legnagyobb amit ki tudtak bérelni. Viszont egy fedett csarnokban máshogy hat tömeg szurkolása, ráadásul a fejlesztők az idei évre átalakították a színpadképet, szóval most úgy néz ki, mintha egy boxgálát néznénk.
Az esport igazi spectator sporttá nőtte ki magát az elmúlt években, havi 60-70 millió fix aktív játékossal pedig a League of Legends jelenleg a világ legnépszerűbb játéka. A népszerűségét jól mutatja az is, hogy az idei világbajnokságba a negyeddöntőtől bekapcsolódott élő közvetítéssel a BBC is. Egy friss kutatás szerint az esport jelenleg 750 millió dolláros bevételt termel világszerte, az ezt nézők száma pedig közelít a 200 millióhoz. Ha az elmúlt évek üteme megmarad, 2017 körülre kétmilliárd dolláros piac lehet az iparág. Ennyi pénzből kétszer meg lehetne venni a Los Angeles Lakers NBA csapatot az összes sztárjával együtt.
Idén végre Európa adott otthon a legrangosabb esport eseménynek, sorban végigmentek az európai nagyvárosokon (Párizs, London, Brüsszel és most végül Berlin). Már a nyitómeccs elképesztő számokat produkált, nem hivatalos adatok szerint közel 10 millióan voltak kíváncsiak arra, hogy a világ legjobb játékosai összemérik erejüket. A világbajnokságról minden részletére kiterjedően itt írtunk. Az első hét óriási meglepetésekkel telt, a csoportkörök végére azonban mondhatni helyreállt a világ rendje. A koreaiak domináltak, az európaiak pedig bebizonyították, hogy jobbak az amerikai csapatoknál. Meglepetésre a bivalyerős kínai csapatok közül (amelyek közül a szakértők nem egyet a döntőbe vártak), csupán egyetlen csapat jutott a legjobb 8 közé, de annál tovább ők se jutottak.
A legjobb négybe már csak két európai és két koreai csapat került, itt azonban a koreaiak megmutatták, hogy miért ők a világon a legjobbak ebben, és sima 3-0-al küldték haza a Fnatic és az Origen csapatát, így zsinórban a harmadjára fogja nyerni koreai csapat a döntőt. Amikor már mindenki azt hinné, hogy meg lehet fogni a koreaiakat meg nem tűnnek olyan erősnek, akkor jönnek és mégis átgázolnak az egész mezőnyön.
Az SK Telecom ráadásul úgy jutott be a döntőbe, hogy az egész világbajnokságon nem kaptak még ki, elképesztő szériájuk van, jó eséllyel ők lesznek a végső győztesek is, a kérdés inkább csak az, hogy 3-0-al, vagy ennél szorosabban, esetleg 5. meccsen kell kivívniuk a végső győzelmet.
A show-t és a mérkőzéseket főleg Youtube-on és a Twitchen lehet majd követni, de több TV társaság is közvetíti már a döntőt.
A Fortune szerint a League of Legends világbajnokság olyan mint a foci vb és a superbowl keverve. Megvan a saját globális bajnoki struktúrája, az egész éves bajnoki szezon pedig végül egyetlen "klubvilágbajnoksággal" zárul le. Eközben pedig olyan háttértörténeketek osztanak meg a játékosokról videós formában, amelyekkel az olimpiákon szoktunk találkozni. A Riot Games mintaszerűen követi a hagyományos sportok által kikövezett utat és pontosan azért tud ilyen sikeres lenni, mert komolyan veszi magát és komolyan veszi az esportot. Mert ez már nem (csak) játék.
/Képek: Lolesports Flickr/