40.000 ember nézte élőben, ki lesz 2014 League of Legends világbajnoka
2014. október 21. írta: Hodini

40.000 ember nézte élőben, ki lesz 2014 League of Legends világbajnoka

Az alábbi kép magáért beszél: az esport a jövő.

15571971555_fd3d85ae1e_k.jpg

Vasárnap délelőtt kiderült, hogy idén is koreai (ezúttal a Samsung egyik szponzoráltja, a Samsung Galaxy White) a világ legjobb csapata, de most nem is ez a lényeg. A végeredmény körülbelül várható volt, a meccsek látványosak voltak, nagyon szép megmozdulásokkal.

De amit ez a világbajnokság igazán megmutatott az az, hogy megfelelő szervezéssel, kellő odaadással egy olyan spectator showt lehet csinálni, ami képes emberek tízmillióit (!) a képernyők elé vonzani. És most nem csak arról van szó, hogy majdnem megtelt a szöuli stadion: nem egy országban (köztünk itthon is), több nagyvárosban szerveztek mozis vetítéseket azért, hogy mozivásznon lehessek nézni a show-t.

 

Merthogy miben is különbözik ez most mondjuk egy BL döntőtől? Itt is vannak játékosok, meccs(ek), ugyanúgy egy stadionnyi szurkoló nézi élőben és milliónyi online vagy TV-ben (az ESPN 3 adta a LoL vb döntőjét), ugyanúgy megvannak a kötelező elemek (felvezető show, analyts desk, kommentátorok), beharangozók, esélylatolgatások, szakértők megkérdezése...

Szerencsére az üzleti világ is kezd nyitni efelé: olyanok álltak már be szponzorként a LoL mellé mint a Coca Cola, a Korean Air, az American Express, a Nissan, a KFC, vagy ha csak néhány csapatot nézünk, a Samsung, a Kingston, az MSI.. de nehéz olyan perifériagyártót találni, amelyiknek a logója nem lenne ott valamelyik csapat mezén. 

A trend pedig egyelőre nem hogy lassulna, egyre csak nő. Bár hivatalos nézettségi adatok nincsenek (a tavalyi vb-t 32 millióan nézték, 8 milliós egyidejű rekorddal), idén jó eséllyel ezek a számok megdőltek. Ráadásul úgy tűnik, a League of Legends tartja életben, sőt, hozza vissza a PC piacot a konzolokkal szemben: a Raptr kutatócég legfrissebb felmérése szerint a PC-n bármivel is játszó felhasználók közel 23%-a LoL-ozik (a második a WoW alig több mint 7%-al). 

pc_nepszer.jpg

És hogy hova lehet még fejlődni: lássuk csak: még nagyobb hangsúly a LoL szempontjából fejlődő régiókban (Dél-Amerika, Óceánia), nyitás az új területek felé (Dél-Afrikából már óriási igény lenne egy saját LoL szerverre). Jövőre indul a Riot hivatalos merchandise online shopja és nem hivatalosan, de a tervek között szerepel egy animációs sorozat is, ami a karakterek háttértörténeteiről szól majd. Szóval aki azt hiszi, hogy ez a lufi hamar ki fog durranni, az téved. Annyi biztos, hogy ha ilyen ütemben fejlődik az elektronikus sport, jövőre egy jóval nagyobb stadion fog kelleni.

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr846812859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása