Minden, amit a 21. ICL-ről tudni kellene (de nem tudjuk)
2014. augusztus 27. írta: Hodini

Minden, amit a 21. ICL-ről tudni kellene (de nem tudjuk)

Épp belelendültem, hogy bepromózom az egyik legnagyobb hazai LoL-os LAN versenyt, a következő, 21. ICL-t, hiszen már hetek óta mindannyian rajta ülünk a hype vonaton (óriási nyeremények, ilyen-olyan besorolás, epic hangulat, jobbnál-jobb csapatok stb.). Gondoltam (én naiv), hogy csak felmegyek az oldalra, ott van minden infó, kiegészítem némi háttéranyaggal + buzdítással, 1-2 videó oszt uccu neki.

Ehelyett viszont azt tapasztaltam, hogy az esemény kommunikációja több sebből vérzik. A rendezvényszervezés is a munkám része, így a következő sorok jórészt a szakmai véleményemet is tükrözik. De úgy is végig lehet gondolni a dolgot, hogy én egy csapat menedzsere vagyok és mit látok kívülről.

icl.png

A hivatalos event  kommunikáció már július közepén elindult – pontos időpont, EUNE szerver, lebonyolítás, némi hype a programról – ez idáig teljesen oké.

  1. Hiba: „nevezéssel és befizetéssel kapcsolatos infókat a csapat létrehozásakor kapjátok meg”. Miért? Ha én versenyezni szeretnék a csapatommal, akkor először be kell regisztrálnom a csapatot a rendszerbe, hogy utána eldönthessem, hogy van-e pénzem nekem és a csapatnak indulni?
  2. Hiba: „…24 benevezett csapat esetén az eddigi nyereményalap…” - ennyi csapatnak kell minimum neveznie? Ha nem lesz 24 csapat, nem lesz nyeremény sem?
  3. Hiba: „Bár Tournament környezetet nem tudtak biztosítani a RIOT munkatársai…” – most akkor ez egy hivatalos Riotos esemény lesz? És már Westesek is nevezhetnek? Miért, alig jelentkeztek és kell a létszám?
  4. Hiba: „Ez egy Tier4 besorolású rendezvény”. Oké, de ez mit takar egészen pontosan? És miért nincs friss szabályzat? Se friss menetrend/lebonyolítás?
  5. Hiba: „Minimum 16 befizetett státuszú EUNE csapat szükséges a rendezvény megtartásához.” És most mennyinél tartunk? És ha csak 15 csapat nevezett a megadott határidőig, akkor végül le lesz fújva az egész rendezvény?
  6. Hiba: „Ösztönzésül 5 pár Steel Series papucs találhat gazdára melyet azon csapatok között osztunk ki akiktől legkésőbb Vasárnap (Aug. 24) éjfélig érkezik hozzánk utalás”. Eeembereeek. A bankok csak hétköznap funkcionálnak =) Azokat ösztönöznétek, akik már jelentkeztek?
  7. Hiba: „A nevezési díj kedvezményesen 5.000 Ft/fő.” Majd pár nappal később: „Aki úgy gondolja, mégis le tud jönni a csapatával a nyár végi utolsó LOL rendezvényre, az ne késlekedjen, és utalja el a 10.000.- Ft-ot…” Most akkor mennyi is a nevezési díj? /fő? /csapat?

Ez elsőre sok apróságnak és szőrszálhasogatásnak tűnik, de kedves szervezők, higgyétek el, nem az. Egy ekkora volumenű eseménynél (mint ahogy ti is hypeoltátok), elengedhetetlen a pontos, konzisztens kommunikáció, különben a csapatok is abban a helyzetben találják magukat, mint én ennek a cikknek a megírásakor. Nem ártani szeretnék ezzel az esemény hírnevének, hanem segíteni, hogy a következőnél ezek a hibák már ne forduljanak elő.

Ahogy a korábbiaknak, ennek az eventnek is létre lehet hozni Facebook-on egy eseményt, ahol egy kupacba fel lehet tölteni minden (friss!) és pontos infót. Itt kérdezhetnek a csapatok menedzserei is, pöröghet az oda-vissza kommunikáció. Ez most csak egy aktuális verseny példája, de sajnos számos eSport rendezvény hasonló gyerekhibákkal küszködik, említhetnénk a MondoGamest vagy bármelyik más offline eventet.

Sajnos a hibás/kevés kommunikáció teljesen tönkretehet egy eseményt, talán ezért kevés a nevezés. Mondjuk így legalább értelmet nyer az Infinity Challenge: így szép kihívás egy versenyt lebonyolítani…

A bejegyzés trackback címe:

https://lol-esports.blog.hu/api/trackback/id/tr146640165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása